Християнство багато чого несе за мир. Але якщо ми беремо першоджерела із словами її діячив то виникає багато питань.
Ось наприклад Св. Павло нагадує нам про духовну війну, до якої ми повинні бути готові щодня Ephesians 6:10-17:
«Будьте сильні в Господі та в силі могутності Його. Зодягніться в повну зброю Божу, щоб ви могли протистояти підступам диявола. Бо ми боремося не проти плоті й крові, але проти князівств, проти тих у кого влада, проти світоправителів теперішньої темряви, проти духовних сил лукавства в небесах. Тому візьміть повну Божу зброю, щоб ви могли дати опір у день лихий і, все подолавши, вистояти. Тож стійте, підперезавши стегна свої правдою, і зодягнувшись у броню праведності, і взувши ноги в спорядження Євангеліє миру; понад усе візьміть щита віри, яким можете погасити всі палаючі стріли лукавого. І візьміть шолома спасіння, і меча духовного, який є Слово Боже.»
Як результат, виникло багато молитов, що вдягають людину в уявну зброю та оточують її янголами та іншими християнськими трансемперічними істотами. Собсно традиція ще дохристиянська й тягнеться аж до Шумеру. Багато моментів з цієї молитви ми можемо виявити у текстах прадавніх часів. Крім того є славнозвісний «Янгольский меч» з іудейской традиції (текст 11 століття), що теж базується на використуванні уяви.
Але зараз в мене подруга попросила допомоги в Ірландії. Тому я вирішила покопатися в ірландских захисних молитвах. Й наславетніша з них, це ЛОРІКА святого Патріка («Lorica Sancti Patricii).
Його назва дається як «Faeth Fiada» в «Liber Hymnorum» 11-го століття, де записаний цей текст. Середньоірландська народна етимологія тлумачить це як «Крик оленя». Але це, швидше за все, термін для «Féth fíada».
Féth fíada- це магічний туман або покривало в ірландській міфології . Саме його використовують члени Туата-де-Дан, щоб покриватися, роблячи свою присутність невидимою для людського зору. «Féth» позначає цей туман зокрема. «fíada» спочатку означало «знавець», потім стало означати «володар, господар, володар».
Тобто тут в нас є зв’язок із туманами Моргани та Авалону. Ось так, змінилася влада та чудотворну силу Féth fíada стали приписувати християнським святим. Світ, як бачите, завжди про одне й теж, але з різних боків. Й фактично ми тут маємо справу із магичним туманом, або покровом, що має накрити молящегося та зробити його неушкодженим для ворогів.
А почалась ця історія у Патріка, коли верховний король Lóegaire mac Néill, маючи бажання перешкодити святому та його послідовникам прийти до Тари для поширення віри, відправив свої війська, щоб знайти та перехопити їх. Але Патрік заспівав цей гімн, через що його переслідувачі помилково прийняли Патріка та його кумпанію за оленів і оленят.
Нагадаю, що олені пов’язани із богинею шляхів та перехресть — Оленою, що може приймати форму оленіхи. Тому тут дуже дивий перехід «покрова-туманів» від жінки-богині до чоловіка-святого, через християнську парадігму із заміною трансемперічних істот як захисників. Патрік фактично бере на себе Туата-де-Данівську магію «володаря туманів». Й реально його молитва означає «заклинання приховування».
Але з Туатта-деДанн теж не все так просто. Бо у евгемеризованих звітах Туата Де Данан походили від Немеда, лідера попередньої хвилі жителів Ірландії. Згідно з Lebor Gabála , Немед був сином Агномана зі Скіфії. Сила, яку найчастіше приписують Туата Де Дананну, — це контроль над погодою та стихією, а також здатність змінювати себе та інші речі. Тут додумати можете й сами.
Отож, Лоріка св. Патріка або «St. Patrick’s Breastplate (Кираса Святого Патрика)». У другому стовпці мій переклад з Stokes 1888, p. 381 з перекладом відповідно до Todd. Третю версію я взяла з християнського україномовного сайта. Як завжди можемо подивитися на різницю, коли маємо переклад. Й не забува, що орігінал ірландською теж має свої нюанси.
Copyright©ЕженіМакКвін-2024
Неймовірни історії за магію історії та історію магії з Ежені МакКвін на ФБ